خوش آمدید

جستجو

تبلیغات





نقد و بررسی فصل 5 کتاب سال اول

    • تصاویر ابتدایی فصل تناسبی با هم ندارند.  بهتر نبود به جای مقایسه یک سطح شیب دار و یک پلکان  از دو سطح یا دو پلکان با شیب های متفاوت استفاده می شد؟

    • گرچه دانش آموزان در سالهای قبل با مفهوم معادله آشنا شده اند، اما توضیح و تبیین مفهوم  معادله و خواص  آن با استفاده از ترازو و مثالهای آمده در کتاب بی نقص است.

    • از آنجا که محور های مختصات از دو محور اعداد عمود بر هم ساخته شده اند بهتر بود ابتدا مفهوم فاصله ونقطه وسط روی محور اعداد آورده می شد سپس به محور های مختصات پرداخته می شد.

    • در این کتاب واین فصل چندین بار از قضیه فیثاغورس استفاده شده است که به طور ناقص  و با فرض تسلط دانش آموز بر این قضیه بوده است. که تجربه این چند سال اخیر نشان داده است اطلاعات دانش آموزان در حد شنیدن نام قضیه است.

    • مطالب کتاب در مورد رابطه خطی به خوبی تدوین شده است. اما آیا این مطلب برای یک دانش آموز سال اول عمومی این  اندازه مهم است که چندین صفحه از کتاب و مثالهایی که بررسی برخی از آنها بیشتر از یک جلسه زمان می برد، به آن اختصاص داده شود؟

    • حذف فرمول های  مختصات نقطه وسط پاره خط و فاصله نقطه از خط قابل توجیه نیست. در حد معرفی و بدون اثبات آوردن این فرمولها به عنوان نکته ای وافعا لازم است

    • به طور کلی فصل 5 با همه مثالها، تصاویر، فعالیتها و تمرینات کلاسی گرچه برای دانش آموز امروزی دشوار است! اما از بقیه فصلهای کتاب  با دقت بیشتری تدوین شده است. اما افسوس که مولفین محترم توجهی به نیازمندیهایی از قبیل زمان کافی ، امکانات لازم، تعداد و سطح علمی مناسب دانش آموز نداشته اند و به جای اینکه شرایط موجود ! را در نظر بگیرند       ایده آلهای خود را در تالیف به کار بسته اند!!!!.


    این مطلب تا کنون 6 بار بازدید شده است.
    منبع
    برچسب ها : دانش ,آموز ,محور ,کتاب ,قضیه ,مختصات ,دانش آموز ,محور اعداد ,دانش آموزان ,
    نقد و بررسی فصل 5 کتاب سال اول

تبلیغات


    محل نمایش تبلیغات شما

پربازدیدترین مطالب

آمار

تبلیغات

محل نمایش تبلیغات شما

تبلیغات

محل نمایش تبلیغات شما

آخرین کلمات جستجو شده